Zoeken in deze blog

donderdag 9 juli 2015

Insteekkaart

Watercolor Wings, zo'n prachtige set, ik kon hem niet weerstaan. De set bestaat uit een aantal stempels die bij elkaar horen, deze vormen een soort drieluik. Het is heel mooi om verschillende kleuren/tinten inkt te gebruiken zoals ik hier heb gedaan, al kun je ook kiezen voor de second generation stempeltechniek hierbij. Voor de eerste afdruk beïnkt je hiervoor de stempel en drukt deze eerst lichtjes af op een stukje restpapier. Daarna zet je de stempel op de kaart. De tweede stempel van het "drieluik" zet je met dezelfde kleur inkt er bovenop. Daarna pak je de derde stempel en zet je in een andere kleur erop. Zo krijg je een mooie afbeelding waarin diepte te zien is, of juist - als je dat mooi vindt om het zo te zien: een transparante look.

Voor de vlinderkaart hieronder maakte ik de vouw aan de onderzijde van de kaart en de bovenste flap klapte ik een paar centimeter terug. De zijkanten zijn voor een deel dichtgeplakt en bovenaan dichtgeniet. Op deze manier krijg je een grappig mapje.
Met behulp van een bijpassende snijmal (Bold Butterfly Framelits) kun je gemakkelijk de vlinder uitstanzen.



Gebruikte materialen:
Built for Free Using: My Stampin Blog

Wil je ook deze stempeltechniek komen leren?
Op maandag 20 juli geef ik deze workshop van 10.00 - 13.00 uur. Er staan ook andere kaarten op het programma, met deze leuke vlinderset.
Je kunt je opgeven tot uiterlijk woensdag 15 juli. Stuur hiervoor een email naar attelyootje@gmail.com.
Wil je met je eigen stempelset Watercolor Wings werken, en heb je deze nog niet, dan kan ik hem voor je bestellen. Geeft dit svp tijdig (uiterlijk 13 juli) door en je betaling dient tijdig binnen te zijn. Voorbestellen bespaart je tevens verzendkosten.


Klik op afbeelding voor meer informatie over set

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.