Zoeken in deze blog

zaterdag 30 januari 2016

When I need a friend, you're there


Wat beleefde ik veel plezier aan het maken van deze kaart. Weer ouderwets gekliederd....
De achtergrondspetters heb ik in verschillende kleuren gestempeld: de inkt op een clearblock gedrukt, daarna verneveld met wat water en daarin de stempel gedept. Dat ging niet zonder kliederen merkte ik, maar dat was wel het leuke hieraan! Er zaten overal spetters, niet op het papier alleen LOL. Door op deze manier te stempelen krijgen de afdrukken iets waterigs, niet zo strak. De kleuren mengen zich enigszins en hebben een beetje aquarel-achtig idee.

De randen heb ik bestempeld met een van de nieuwe gave sets uit de voorjaarscatalogus: de Timeless Textures. Ook in de achtergrond zijn stempels uit deze set gebruikt. Dit is echt een musthave, een set die echt tijdloos is. Net als de spetterset Gorgeous Grunge trouwens.

Aangezien ik de achtergrond nog wat on-af vond heb ik er hier en daar wat delen van de tekst uit de Choose Happiness in zwart gestempeld. Omdat ik alleen maar delen van de tekst wilde stempelen, had ik een reststukje geponst papier gebruikt als masker.
De set Summer Silhouettes bracht me op het idee om de blaadjes voor de bloem in de achtergrond te stempelen.

Op een apart stukje papier heb ik dezelfde stempeltechniek toegepast om de blaadjes van de bloem te maken. Na droging heb met zwarte Archival inkt de blaadjes (Friends and Flowers) gestempeld. Daarna kon dit geponst worden met de Festive Flower Builder punch. Als deze bloem gebruikt wordt is dat vaak in zeshoekige vorm. Ik vond een bloem uit vijf blaadjes mooi.
Om de blaadjes wat te krullen gebruikte ik een bonefolder (vouwbeen), een onmisbaar stuk gereedschap in mijn mandje.
Tot slot is het hart van de bloem versierd met een grote Iced Rhinestone.




Built for Free Using: My Stampin Blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.