Zoeken in deze blog

vrijdag 23 december 2016

Envelope Punch Board - Last minute ideeën met DSP

Voor wat kerst-kadootjes werd ik aangestoken door mijn collega Annemarie Jeuken, (Feestjes met Papier). Zij vroeg in een van haar videolessen wat ik er van zou maken. Nou, eigenlijk niet veel anders, maar toch een ander papiertje hier en daar. Mijn thema wilde ik in het geel (lees: goud) houden en dat is aardig gelukt.
Vorige week stonden ze gezellig op mijn kraam te pronk. Bedankt voor de lessen Annemarie!
Het grootste kado is gemaakt met de Gift Bag Punch Board, die geeft heel mooie diepe pons-uitsparingen, waardoor je een stevig geheel krijgt en lekker met een groot vel papier kunt werken.
Een aantal afbeeldingen heb ik uitgeknipt uit het mooie "This Christmas" Specialty DSP (Designer Series Paper). (wist je dat dit DSP het hele jaar door verkrijgbaar is?). Verder heb ik hier papier uit een blokje gebruikt (6 x 6 inch), dat werkt zo lekker makkelijk met het Envelope Punch Board. Ik heb nog veel meer artikelen gebruikt, maar hier zie je een bonte verzameling van de mogelijkheden.
DSP kun je ook prachtig gebruiken om kadootjes mee in te pakken. Lintje erom, een mooie toef met stanswerk en klaar ben je. Dit papier is iets stugger, maar het lukt! Dit DSP en een aantal gebruikte producten zijn nog bijna een week verkrijgbaar overigens.

Heb je een stukje over dan is ook een decoratief label zo gemaakt met ponsen en wat stempels.



Natuurlijk is een combinatie van ponsen en stempels ook ideaal voor het maken van een decoratie op je kadootje.




De doos is gemaakt van "Fancy Frost" Specialty DSP. Het is net alsof het papier al voor je geëmbosst. Mooi stevig papier/karton, vergelijkbaar met ons cardstock, wat ik voor het deksel gebruikte.


Last but not least een setje met het DSP "Candy Cane Lane", ik was er op slag verliefd op en heb aardig wat ervan gebruikt de afgelopen periode.
Vooral leuk en schattig is de stans van de taartpunt waarvan ik verlichte boompjes had gemaakt (van het Fancy Frost DSP) voorzien van een ruitje waarachter een lichtje brandde. Ik heb ze helaas niet als set op de foto gezet, jammer, maar op deze foto zie je ze nog net midden onderaan staan.

Soms kun je zo'n gevoel van "ogen in je rug" te hebben... nu zie ik waar het gevoel vandaan kwam...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.